Tillbaka till event

Logo

NK
NK aktiebolag grundades 1902 av Josef Bachs och 1w år senare öppnades de första varuhuset på
stureplan med den första rulltrappan i ett varuhus i Sverige.

 

100 års jubileum NK

White and White Event fick uppdraget att skapa och göra ett evenemang för Nordiska Kompaniets jubilée-koncept ”Stil och smak på Hamngatan sedan 1915” översatt ”Klass och smak på Hamngatan sedan 1915”.

NK lanserade sin största innovation på 100 år - öppnandet av restaurangområdet nivå 4 nu förvaltas av stjärnkocken Björn Frantzén.

Vi skapade det vi kallade ”Världens minsta lyxiga tavern” i form av ett monteringsrum på NK. För att marknadsföra denna öppning, ytterligare ett monteringsrum mitt i stadens centrum.

Genom detta monteringsrum fick 255 lyckliga gäster designmärken med en hemlig kod som de kunde boka en extremt populär miniatyrstor 3-rättersmåltid från Frantzén inne i Ljusgården på NK. Behandlingen varade i cirka 5 minuter per gäst och det pågick i tre hela dagar.

Kreera web&design