Kakor för en bättre upplevelse
Vi använder s.k. enhetsidentifierare eller kakor (cookies) för att anpassa innehåll och annonser till dig som användare, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik för att bli ännu bättre. Vi använder cookies för marknadsföring, statistik och användarspecifika inställningar för att skapa en bättre upplevelse för dig. Här kan du både spara dina kakor och äta dem!
Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv.
Lagen säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är absolut nödvändiga för att kunna använda den här webbplatsen. För alla andra ändamål krävs ditt medgivande.
Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies placeras ut av tredjepartstjänster som visas på våra sidor, exempelvis Youtube och Spotify.
< Tillbaka till event
NK
NK aktiebolag grundades 1902 av Josef Bachs och 1w år senare öppnades de första varuhuset på stureplan med den första rulltrappan i ett varuhus i Sverige.
100 års jubileum NK
White and White Event fick uppdraget att skapa och göra ett evenemang för Nordiska Kompaniets jubilée-koncept ”Stil och smak på Hamngatan sedan 1915” översatt ”Klass och smak på Hamngatan sedan 1915”.
NK lanserade sin största innovation på 100 år - öppnandet av restaurangområdet nivå 4 nu förvaltas av stjärnkocken Björn Frantzén.
Vi skapade det vi kallade ”Världens minsta lyxiga tavern” i form av ett monteringsrum på NK. För att marknadsföra denna öppning, ytterligare ett monteringsrum mitt i stadens centrum.
Genom detta monteringsrum fick 255 lyckliga gäster designmärken med en hemlig kod som de kunde boka en extremt populär miniatyrstor 3-rättersmåltid från Frantzén inne i Ljusgården på NK. Behandlingen varade i cirka 5 minuter per gäst och det pågick i tre hela dagar.